Kompetencje pracowników, które są potrzebne w XXI wieku!

Jak pokazuje badanie 10 największych potrzeb rozwojowych firm przygotowane przez ekspertów z Akademii Leona Koźmińskiego, to nie programowanie, nie certyfikaty, a miękkie kompetencje pracowników są kluczowe dla rozwoju organizacji. To są właśnie te wartości dodane, które gwarantują sukces w XXI wieku. Czy można się ich tak po prostu nauczyć? Tak, szczególnie, że rozwijanie ich z Mindo jest nie tylko proste, ale przede wszystkim: skuteczne.

Miękkie kompetencje pracowników (people skills) można mierzyć i zmieniać, chociaż ich nauka nie jest prosta – wymaga regularnej pracy.  Mając zespół złożony z wielu wartościowych pracowników najlepiej jest wprowadzić system Mindo (sprawdź), które krok po kroku zbuduje w całej organizacji kluczowe kompetencje pracowników. Bo choć umiejętności twarde nadal są niezwykle ważne, to bez people skills bardzo ciężko zbudować konkurencyjną firmę i mocną kulturę organizacyjną.

 

Miękkie kompetencje (people skills) – pożądanie XXI wieku

W dobie digitalizacji, pracy zdalnej to inteligencja emocjonalna, umiejętność komunikacji, ale również elastyczność i empatia są cechami, które przyczyniają się do rozwoju firmy. Potwierdza to także badanie 10 największych potrzeb rozwojowych firm przygotowane przez ekspertów z Akademii Leona Koźmińskiego, w którym na pierwszym miejscu znalazły się właśnie umiejętności miękkie wyprzedzając wiedzę IT. Bo to właśnie one wpływają na jakość kontaktów, ilość kontrahentów, a tym samym – na rozwój organizacji.

Pracownicy, którzy mają naturalnie rozwinięte kompetencje miękkie dużo chętnie zdobywają nową wiedzę, poszerzają swoje horyzonty, ale też i angażują się w budowę kultury organizacyjnej – nie ma zatem nic dziwnego w tym, że przestały one być pożądane tylko i wyłącznie w zawodach marketingowych czy sprzedażowych, ale coraz częściej wymaga się ich także od specjalistów, którym do tej pory wystarczyły tylko dyplomy i certyfikaty.

Umów się na rozmowę

Jeżeli chcesz poznać więcej szczegółów, o tym jak możesz zastosować Mindo w swojej organizacji, umów się na spotkanie online z naszym przedstawicielem już teraz. 

Tomasz Pietrzak

Co-founder
tom@mindoapp.io

Umiejętności rozwijane z Mindo

Wszyscy posiadamy różne kompetencje miękkie. Mogą one być na tyle silnie rozwinięte, że pozwalają nam wykonywać niektóre zawody bez dodatkowych szkoleń, czasem przysłaniają braki w kompetencjach twardych. Wiedząc, że są one niezwykle ważne warto je po prostu rozwijać, bo wpływają na relacje z innymi pracownikami czy umiejętność zarządzania zespołem co ma ogromne znaczenie w przypadku menadżerów, dyrektorów, a także sprzedawców.

Zaliczamy do nich:

  • krytyczne myślenie,
  • inteligencję emocjonalną,
  • podejmowanie decyzji,
  • odpowiedzialność,
  • równowagę psychiczną,
  • elastyczność,
  • zaufanie,
  • komunikację,
  • współpracę,
  • klientocentryczność,
  • wiedzę,
  • rozwój osobisty,
  • innowacyjność,
  • efektywną pracę zdalną,
  • wysoką kulturę osobistą,
  • kreatywność,
  • dobre zarządzanie czasem,
  • umiejętność pod presją czasu,
  • odporność na stres
  • umiejętności negocjacyjne
  • łatwość w realizacji zadań
  • umiejętność zarządzania zespołem.

Zdarza się, że posiadamy je wszystkie – rozwinięte w mniejszym lub większym stopniu – dlatego warto też je po prostu szlifować. W Mindo stawiamy na skuteczny mechanizm – wysyłamy krótką informację na temat danej cechy, dlaczego warto ją rozwijać, jak przekłada się na rozwój. Pracownicy otrzymują konkretne techniki, które wzmacniają pożądane nawyki. To nie koniec, bo po jakimś czasie o nich przypominamy, dodajemy zadania, które ułatwiają naukę. Cały proces jest mierzony i osoby nadzorujące firmę oraz procesy HR widzą na bieżąco jak idzie proces budowania kompetencji w organizacji.

Zadania zgodne z mierzalnością w Mindo

Dlaczego przypominanie oraz wysyłanie zadań po jakimś czasie jest takie ważne? Kompetencje miękkie wymagają dużo pracy nad sobą, prowadzą niejako do zmian zachowań nie tylko w pracy, ale też w życiu prywatnym. Ich przyswojenie nie jest zero jedynkowe, dlatego też w Mindo mierzymy efekty ich wprowadzenia.

Na bazie wyników dobieramy zadania, tak aby różne typy osobowości (a w każdej organizacji mamy zarówno introwertyków jak i ekstrawertyków) mogły znaleźć sposób na ćwiczenia praktyczne. Mindo stawia nie tylko na teorię, ale również praktykę. Czy wiedziałeś, że rozmowa przy kawie o niedzielnej wycieczce może pozytywnie wpłynąć na umiejętność komunikacji, ale również na kreatywność?

Kilka minut szkolenia dziennie może przynieść znacznie większe efekty niż kilkudniowy kurs, który po tygodniu odejdzie w zapomnienie. Oprócz teorii ważna jest praktyka, a w Mindo posiadamy zadania dopasowane do potrzeb twojej organizacji, ale przede wszystkim do pracowników. Kompetencje miękkie to klucz do sukcesu w XXI wieku – zadbaj o nie także we własnej firmie.

O autorze

Przeczytaj podobne artykuły

Tomasz Pietrzak

83% osób regularnie zapoznawało się z technikami podanymi w formie micro-learningu, a 100% z nich zadeklarowało, że skorzystało z minimum jednej techniki. …

Agnieszka Bożek

W ciągu ostatnich kilku lat pojęcie zaangażowania stało się bardzo popularne w polskich organizacjach. Jego używanie w różnych kontekstach spowodowało jednak, że …

Tomasz Pietrzak

Obliczono, że do przeciętnego człowieka napływa codziennie nawet 34 GB danych. Im więcej bodźców, informacji, tym ciężej przyswoić nową wiedzę. Tymczasem podnoszenie …

Tomasz Nalewajk

Kluczem do zwiększenia rentowności organizacji jest wysoka wydajność pracowników. Osiągnięcie tego celu wymaga podjęcia od nas, jako pracodawców czy menadżerów pewnych działań …

Przewiń do góry