Dlaczego warto wdrożyć platformę Mindo w swojej organizacji?

Zaangażowanie pracownika, HCM, rozwój kompetencji, platforma HR, micro-learning, Hrtech, people skills, rozwój pracownika. Tymi hasłami operujemy tłumacząc czym jest Mindo. Jednak dziś postanowiłem własnymi słowami opisać czym jest i jaką wartość generuje Mindo dla pracowników oraz organizacji. Mindo to platforma online, którą w wielkim skrócie można opisać tak:

Platforma do rozwoju pracowników.

To bardzo krótka wersja, lepiej czytająca się po angielsku: Employee development platform. A wersja krótka i z mojej perspektywy optymalna opisuje Mindo jako:

Platforma do rozwoju pracowników poprzez rozwój kompetencji miękkich (tzw. people skills) oraz budowę i pomiar zaangażowania. 

Jak to działa?

Krok 1. HR / CEO / Zespół definiuje jakie kompetencje chce rozwijać w organizacji i wśród pracowników. Do wyboru jest ich kilkanaście i lista cały czas rośnie (m.in. komunikacja, współpraca, praca zdalna, podejmowanie decyzji, krytyczne myślenie) 

Krok 2. Każdy pracownik otrzymuje dostęp do swojego panelu, a HR ma wgląd w panel ze wszystkimi statystykami. 

Krok 3. Mindo bada na ile wybrane w Kroku 1 kompetencje są obecne w organizacji. Sprawdzane jest natężenie kluczowych nawyków organizacyjnychm, które są manifestacją umiejet

Krok 4. Na podstawie wyników z ankiety z Kroku 3 rozpoczyna się rozwijanie kompetencji i wzmacnianie dobrych nawyków. Pracownicy otrzymują techniki dopasowane do wyników, uczą się nowych umiejętności. Mindo sprawdza ich wiedzę oraz czy techniki są używane na co dzień. 

Krok 5. W trakcie procesu rozwijania kompetencji mierzone jest zarówno zaangażowanie zespołu jak i zmiana w zakresie natężenia wybranych umiejętności w organizacji. HR ma stały dostęp do wszystkich statystyk, a pracownicy mogą zawsze wrócić do otrzymanej wiedzy i zobaczyć jak im idzie rozwijanie nowych people skills na tle wszystkich pracowników. 

Wyróżniłem 8 głównych cech, które według mnie stanowią o wartości i wyróżniki Mindo w kategorii rozwiązań HRtech.

#1

Koncentracja na people skills – badania David’a J. Deming z Harvard University wskazują, że wysokopłatne, trudne do automatyzacji prace wymagają rozwiniętych people skills (takich jak komunikacja, współpraca, umiejętności podejmowania decyzji czy inteligencja emocjonalne) bardziej niż tzw. umiejętności twardych. Inne badania z przeprowadzone przez the Carnegie Foundation and Stanford Research Center pokazują, że za sukces w pracy aż w 85% odpowiadają właśnie people skills. Właśnie na tych umiejętnościach skupia się Mindo i do rozwijania tych umiejętności jest stworzone. 

#2

Program rozwijania people skills – Mindo to wiedza, czyli konkretne techniki, które rozwijają people skills w organizacji. Program rozwoju do każdej umiejętności został stworzony przez zewnętrznych ekspertów z danej dziedziny w metodzie micro-learning’u. Zawiera on praktyczne pigułki wiedzy nastawionej na codzienne użycie, która jest dystrybuowana do wszystkich pracowników i dzięki temu równomiernie rozwija organizację. 

#3

Metoda micro-learning’u – rozwijanie people skills odbywa się w oparciu o koncept micro-learningu, czyli regularnego przyswajania małych dawek wiedzy, pętli nawyku oraz feedbacku od i do organizacji. To nie jest statyczny e-learning ani całodniowe szkolenia. Micro-learning to częste, drobne wskazówki, które ułatwiają codzienną pracę i systemowo rozwijają zespół w obranym przez organizację kierunku.

#4

Zaawansowana analityka people skills – Mindo rozwiązuje problem pomiaru tzw. “miękkich umiejętności”; od pierwszego dnia na panelu HR widoczne są informacje na ile obecne w organizacji są wybrane umiejętności, jak bardzo przydatne dla pracowników są techniki, które otrzymują, jak rozwijają się people skills w czasie. Dane można analizować w czasie, porównywać zespoły czy stanowiska.

#5

Pomiar zaangażowania – pomiar zaangażowania pracowników pozwala na stałe monitorowanie zaangażowania, które jest ważnym elementem strategii rozwoju każdej organizacji. Mindo bada cztery obszary: zaangażowanie poznawcze, emocjonalne, behawioralne i społeczne. Więcej o module zaangażowania napisaliśmy tutaj

#6

Wartość dla pracownika – dzięki Mindo pracownik dostaje możliwość rozwoju własnych kompetencji, poprawienie relacji z współpracownikami oraz przełożonym. Mindo pozwala sparametryzować takie ogólne porady, które może usłyszeć pracownik – zamiast “Lepiej się komunikuj”, można powiedzieć “Stosuj techniki Mindo”.

#7

Wartość dla managerów – Mindo daje managerom po pierwsze konkretne wskazówki jak pracować z zespołem, a po drugie daje im wgląd w to jak funkcjonuje ich zespół. Analityka pozwala zobaczyć jakie jest natężenie umiejętności w organizacji, jak idzie ich rozwijanie i jak bardzo zaangażowani są pracownicy. 

  

Umów się na rozmowę

Jeżeli chcesz poznać więcej szczegółów, o tym jak możesz zastosować Mindo w swojej organizacji, umów się na spotkanie online z naszym przedstawicielem już teraz. 

Tomasz Pietrzak

Co-founder
tom@mindoapp.io

#8

Wartość dla organizacji – Mindo pozwala zaoszczędzić czas i budżet, które w innym przypadku spędzono by na szkoleniach, a jednocześnie jednoczy pracowników  wokół wspólnego celu, czyli rozwijania określonych kompetencji people skills.

O autorze

Przeczytaj podobne artykuły

Tomasz Pietrzak

Obliczono, że do przeciętnego człowieka napływa codziennie nawet 34 GB danych. Im więcej bodźców, informacji, tym ciężej przyswoić nową wiedzę. Tymczasem podnoszenie …

Tomasz Pietrzak

83% osób regularnie zapoznawało się z technikami podanymi w formie micro-learningu, a 100% z nich zadeklarowało, że skorzystało z minimum jednej techniki. …

Tomasz Nalewajk

Kluczem do zwiększenia rentowności organizacji jest wysoka wydajność pracowników. Osiągnięcie tego celu wymaga podjęcia od nas, jako pracodawców czy menadżerów pewnych działań …

Agnieszka Bożek

W ciągu ostatnich kilku lat pojęcie zaangażowania stało się bardzo popularne w polskich organizacjach. Jego używanie w różnych kontekstach spowodowało jednak, że …

Przewiń do góry