Zaangażowanie pracownika, HCM, rozwój kompetencji, platforma HR, micro-learning, Hrtech, people skills, rozwój pracownika. Tymi hasłami operujemy tłumacząc czym jest Mindo. Jednak dziś postanowiłem własnymi słowami opisać czym jest i jaką wartość generuje Mindo dla pracowników oraz organizacji. Mindo to platforma online, którą w wielkim skrócie można opisać tak:
Platforma do rozwoju pracowników.
To bardzo krótka wersja, lepiej czytająca się po angielsku: Employee development platform. A wersja krótka i z mojej perspektywy optymalna opisuje Mindo jako:
Platforma do rozwoju pracowników poprzez rozwój kompetencji miękkich (tzw. people skills) oraz budowę i pomiar zaangażowania.
Jak to działa?
Krok 1. HR / CEO / Zespół definiuje jakie kompetencje chce rozwijać w organizacji i wśród pracowników. Do wyboru jest ich kilkanaście i lista cały czas rośnie (m.in. komunikacja, współpraca, praca zdalna, podejmowanie decyzji, krytyczne myślenie)
Krok 2. Każdy pracownik otrzymuje dostęp do swojego panelu, a HR ma wgląd w panel ze wszystkimi statystykami.
Krok 3. Mindo bada na ile wybrane w Kroku 1 kompetencje są obecne w organizacji. Sprawdzane jest natężenie kluczowych nawyków organizacyjnychm, które są manifestacją umiejet
Krok 4. Na podstawie wyników z ankiety z Kroku 3 rozpoczyna się rozwijanie kompetencji i wzmacnianie dobrych nawyków. Pracownicy otrzymują impulsy dopasowane do wyników, uczą się nowych umiejętności. Mindo sprawdza ich wiedzę oraz czy impulsy są używane na co dzień.
Krok 5. W trakcie procesu rozwijania kompetencji mierzone jest zarówno zaangażowanie zespołu jak i zmiana w zakresie natężenia wybranych umiejętności w organizacji. HR ma stały dostęp do wszystkich statystyk, a pracownicy mogą zawsze wrócić do otrzymanej wiedzy i zobaczyć jak im idzie rozwijanie nowych people skills na tle wszystkich pracowników.
Cele - Kompetencje – nawyki – impulsy – wyzwania
Zobacz jak działa platforma Mindo
Wyróżniłem 8 głównych cech, które według mnie stanowią o wartości i wyróżniki Mindo w kategorii rozwiązań HRtech.
#1
Koncentracja na people skills – badania David’a J. Deming z Harvard University wskazują, że wysokopłatne, trudne do automatyzacji prace wymagają rozwiniętych people skills (takich jak komunikacja, współpraca, umiejętności podejmowania decyzji czy inteligencja emocjonalne) bardziej niż tzw. umiejętności twardych. Inne badania z przeprowadzone przez the Carnegie Foundation and Stanford Research Center pokazują, że za sukces w pracy aż w 85% odpowiadają właśnie people skills. Właśnie na tych umiejętnościach skupia się Mindo i do rozwijania tych umiejętności jest stworzone.
#2
Program rozwijania people skills – Mindo to wiedza, czyli konkretne impulsy, które rozwijają people skills w organizacji. Program rozwoju do każdej umiejętności został stworzony przez zewnętrznych ekspertów z danej dziedziny w metodzie micro-learning’u. Zawiera on praktyczne pigułki wiedzy nastawionej na codzienne użycie, która jest dystrybuowana do wszystkich pracowników i dzięki temu równomiernie rozwija organizację.
#3
Metoda micro-learning’u – rozwijanie people skills odbywa się w oparciu o koncept micro-learningu, czyli regularnego przyswajania małych dawek wiedzy, pętli nawyku oraz feedbacku od i do organizacji. To nie jest statyczny e-learning ani całodniowe szkolenia. Micro-learning to częste, drobne wskazówki, które ułatwiają codzienną pracę i systemowo rozwijają zespół w obranym przez organizację kierunku.
#4
Zaawansowana analityka people skills – Mindo rozwiązuje problem pomiaru tzw. “miękkich umiejętności”; od pierwszego dnia na panelu HR widoczne są informacje na ile obecne w organizacji są wybrane umiejętności, jak bardzo przydatne dla pracowników są impulsy, które otrzymują, jak rozwijają się people skills w czasie. Dane można analizować w czasie, porównywać zespoły czy stanowiska.
#5
Pomiar zaangażowania – pomiar zaangażowania pracowników pozwala na stałe monitorowanie zaangażowania, które jest ważnym elementem strategii rozwoju każdej organizacji. Mindo bada cztery obszary: zaangażowanie poznawcze, emocjonalne, behawioralne i społeczne. Więcej o module zaangażowania napisaliśmy tutaj.
#6
Wartość dla pracownika – dzięki Mindo pracownik dostaje możliwość rozwoju własnych kompetencji, poprawienie relacji z współpracownikami oraz przełożonym. Mindo pozwala sparametryzować takie ogólne porady, które może usłyszeć pracownik – zamiast “Lepiej się komunikuj”, można powiedzieć “Stosuj impulsy Mindo”.
Umów się na rozmowę
Jeżeli chcesz poznać więcej szczegółów, o tym jak możesz zastosować Mindo w swojej organizacji, umów się na spotkanie online z naszym przedstawicielem już teraz.

Tomasz Pietrzak
Co-founder
tom@mindoapp.io
#7
Wartość dla managerów – Mindo daje managerom po pierwsze konkretne wskazówki jak pracować z zespołem, a po drugie daje im wgląd w to jak funkcjonuje ich zespół. Analityka pozwala zobaczyć jakie jest natężenie umiejętności w organizacji, jak idzie ich rozwijanie i jak bardzo zaangażowani są pracownicy.
#8
Wartość dla organizacji – Mindo pozwala zaoszczędzić czas i budżet, które w innym przypadku spędzono by na szkoleniach, a jednocześnie jednoczy pracowników wokół wspólnego celu, czyli rozwijania określonych kompetencji people skills.
Przeczytaj podobne artykuły

Badanie “Kompetencje organizacji i pracowników” pokazało, że 99% pracowników chce rozwijać kompetencje, a 85% uważa, że w ich firmie powinny być rozwijane …

Bluerank to agencja marketingu internetowego oraz zespół 120 certyfikowanych specjalistów, którzy pracują w interdyscyplinarnych Zespołach Partnerskich. Wielokrotnie nagradzana agencja jest na rynku …

Cieszymy się, że chcesz dowiedzieć się więcej o Mindo. W tym artykule opowiemy Ci szerzej o funkcjach platformy i podpowiemy, jak możesz …

Co-founder @ Mindo. Entuzjasta efektywnych i zdrowych organizacji. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych korporacjach oraz prowadząc butik doradztwa strategicznego – Qmatch. Pasjonat technologii oraz kolarstwa.