Mindo @KISS Digital! Wnioski z pierwszego testu Mindo

83% osób regularnie zapoznawało się z technikami podanymi w formie micro-learningu, a 100% z nich zadeklarowało, że skorzystało z minimum jednego impulsu.

Z KISS Digital, agencją interaktywną i softwarehouse znamy się od bardzo dawna – wspólnie robiliśmy projekty, a założyciele – Mateusz Zguda i Adam Kubiczek – to nasi starzy znajomi. Dlatego odważyliśmy się właśnie u nich przetestować kluczowy element Mindo –  pomimo tego, że jesteśmy na początku developmentu i nie wszystko wygląda tak, jakbyśmy chcieli. Wiemy jednak bardzo dobrze, że product fit to klucz do sukcesu.

Na czym polegał test?

Wraz z Iwoną Leśniak z KISS Digital ustaliliśmy, że będziemy zwiększać kompetencje komunikacyjne w wybranym zespole klienckim KISS Digital. Całość testu składała się z trzech kroków:

  1. W pierwszym kroku wszystkie osoby wyznaczone do testu odpowiedziały na pytania identyfikujące na ile dobre nawyki komunikacyjne są obecne w organizacji – koncentrowaliśmy się na „Aktywnym słuchaniu” oraz „Otwartości”. 
  2. Następnie przez 4 tygodnie pracownicy otrzymywali wiadomości e-mail z informacjami na temat impulsów rozwijających te nawyki i tym samym samą komunikację – taka forma micro-learningu opatrzona była dodatkowo quizem i oceną przydatności danego impulsu.
  3. Na koniec cyklu ponownie przeprowadziliśmy test w gronie uczestników tego projektu  – chcieliśmy sprawdzić,  czy po 4 tygodniach można zaobserwować zmiany w badanych obszarach. 

Rezultaty? 

Te 4 tygodnie z KISS Digital pozwoliły nam przekazać tylko niewielki ułamek micro-learningowej wiedzy, która ma służyć rozwojowi komunikacji. Nie korzystaliśmy też z modułu AI ani integracji z narzędziami do komunikacji (slack, teams, etc). Jednak nawet tak krótki czas pokazał, że nasze podejście działa. 

  • 83% osób regularnie zapoznawało się z impulsami. 
  • 100% z nich zadeklarowało, że skorzystało w pracy z minimum jednego impulsu, który otrzymali, a 68%, że skorzystało z kilku. 
  • Ocena przydatności impulsów w codziennej pracy wyniosła 4 na 5. 
  • Po miesiącu ocena obecności dobrych nawyków komunikacyjnych w organizacji wzrosła o 14%. 
  • 84% badanych stwierdziło, że Mindo to dobry pomysł na co dzień dla KISS. 

Spytaliśmy Iwony z KISS Digital, HR Business Partner, która prowadziła projekt i sama korzystała z Mindo jakie ma wrażenia po teście i co według niej Mindo może dać firmie i ludziom.

„Cały program/koncepcja jest niezwykle ciekawa i potrzebna. W dobie pracy zdalnej, firmy potrzebują sposobów na angażujące, interaktywne, być może nawet z wątkami grywalizacji sposoby na budowanie kultury organizacyjnej, trzymanie ręki na pulsie firmowych wartości i wzmacnianie pożądanych postaw. Interaktywny micro-learning zdecydowanie wychodzi naprzeciw tym potrzebom.”

 

Co dalej?

Szykujemy kolejny test. Chcemy sprawdzić nowe pomysły na wzmacnianie micro-learningu i dowiedzieć się jak koncept Mindo widziany jest w innej organizacji. Stay tuned! 

Jeśli jesteś zainteresowany sprawdzeniem Mindo w swojej organizacji skontaktuj się z nami! 

 

Przewiń do góry