Kompetencja - Komunikacja

Umiejętność komunikacji jest kluczowa w efektywnej pracy.

Umiejętność komunikacji to podstawa skutecznej pracy w zespole. To reagowanie na to, co przekazuje odbiorca i  nadawanie dostosowanych do niego komunikatów.

umiejętność komunikacji - komunikacja w pracy
rodzaje komunikacji

Umiejętności interpersonalne w pracy

Komunikacja w pracy to wszelkie komunikaty związane z tematami zawodowymi. Efektywna komunikacja to nieodłączny element skutecznego funkcjonowania firmy.  Decyduje o sukcesie zespołów i organizacji. Wpływa także na zadowolenie pracowników z wykonywanej pracy  i relacje między nimi oraz na satysfakcję klientów i wizerunek całej organizacji.

Komunikacja interpersonalna w pracy obejmuje na przykład przekazywanie informacji o realizacji zadań, wszelkie komunikaty podczas codziennych rozmów i spotkań, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, a także przekazywanie informacji zwrotnej przez przełożonych i pracowników. Zarówno o projektach, jak i ogólnym kształcie współpracy.

Komunikacja werbalna

Komunikacja werbalna to przekazywanie informacji za pomocą języka. Przez konkretne wypowiedzi, jak mówienie, czy pisanie. Komunikacja werbalna – to też komunikacja interpersonalna, do której zaliczamy na przykład aktywne słuchanie.

Komunikacja niewerbalna

Komunikacja nie przebiega jednak tylko przy użyciu słów. Komunikacja niewerbalna to wszystko to, czego nie wyrażamy bezpośrednio przy użyciu mowy. Sposób wypowiadania komunikatu, postawa ciała, mimika czy gestykulacja.

Komunikacja bezpośrednia

Komunikacja bezpośrednia to wszelkiego rodzaju  spotkania twarzą w twarz, jak rozmowy 1:1 czy spotkania zespołowe w większym gronie. 

Komunikacja pośrednia

Do komunikacji pośredniej zaliczamy m.in. wszelkie komunikaty pisane – maile, wiadomości wymieniane na komunikatorach albo platformach do zarządzania projektami. 

Jakie kompetencje powinna rozwijać Twoja organizacja?

Przygotowaliśmy dla Ciebie test, który pomoże Ci dowiedzieć się jakie kompetencje powinna rozwijać Twoja organizacja. Wystarczy, że odpowiesz na kilka pytań.

0 %

pracowników chce się rozwijać i uczyć nowych kompetencji

0 %

pracowników uważa, że pracodawca, który umożliwia rozwój kompetencji jest atrakcyjniejszy

0 %

pracowników wybiera do rozwoju kompetencje miękkie

Skuteczna komunikacja

Elementy skutecznej komunikacji

Efektywna komunikacja w firmie może występować niezależnie od sposobu, w jaki komunikujemy się z drugą stroną. Wystarczy znać elementy dobrej komunikacji.

 

pracownicy przy style - komunikacja w pracy
Korzyści z umiejętności komunikacji

Korzyści z efektywnej komunikacji w pracy

Dobrze prowadzona komunikacja decyduje o sukcesie zespołów i organizacji. To, w jaki sposób wygląda komunikacja w firmie, ma duże znaczenie dla pracowników i wpływa na ich poczucie zadowolenia z wykonywanej pracy oraz budowanie relacji ze współpracownikami. To przekłada się też na wizerunek całej organizacji i satysfakcję klientów.

Jak rozwijać umiejętności komunikacyjne?

W jaki sposób efektywnie rozwijać umiejętność komunikacji?

Umiejętność komunikacji można rozwijać. Jak robić to najskuteczniej? Umiejętności komunikacyjne w pracy można rozwijać tak samo, jak każdy inny nawyk – wypracowując pewne zachowania i reakcje. Nawyki najwygodniej wdraża się małymi krokami, tak samo jest z nauką i rozwijaniem umiejętności. Microlearning, czyli rozbijanie materiału do nauki na małe części, to skuteczny sposób na rozwijanie umiejętności interpersonalnych.

Jak działa rozwijanie umiejętności komunikacji na platformie Mindo?

Platforma Mindo działa w ten sposób, że dla każdej kompetencji przygotowany jest zestaw kilku nawyków. W przypadku kompetencji “KOMUNIKACJA” jest dostępnych 5 nawyków, które pozwalają skutecznie utrwalać wiedzę w obszarze efektywnej komunikacji interpersonalnej. Zobacz, jakie nawyki można rozwijać w ramach kompetencji “KOMUNIKACJA” w platformie do rozwoju kompetencji miękkich Mindo.

Aby uprościć komunikację z pracownikami, każda kompetencja jest stworzona w identyczny sposób:

 🟦 Kompetencja –> 🔵 Nawyki –> 🔷 Impulsy 

🟦 Kompetencja:
KOMUNIKACJA
Platforma przekazuje wiedzę użytkownikom w przystępny sposób

Każdy impuls to konkretna technika do zastosowania w organizacji od razu.

Impulsy przygotowane są w taki sposób, aby maksymalnie efektywnie przyswoić wiedzę:

  • Wprowadzenie do danego Impulsu
  • Wdrożenie krok po kroku 
  • Wskazówki w obszarze pracy zdalnej oraz roli managera
  • Test wiedzy
  • Feedback odnośnie przydatności Impulsu

Kluczem do opanowania Impulsu jest zbudowanie nawyku poprzez regularne powtarzanie. 

Materiały video pomagają przyswoić wiedzę

Mindo bazuje na koncepcie microlearningu, czyli rozbiciu nauki nowych kompetencji na jak najmniejsze części materiału do przyswojenia.

Zadania do wykonania na dany tydzień zajmują zaledwie kilkanaście minut,  a efekty w poziomie kompetencji komunikacji interpersonalnej w zespole widoczne są już od pierwszego dnia.

Dodatkowo Impulsy są wspierane poprzez krótkie video. 

Co daje organizacji dobrze Rozwinięta kompetencja komunikacji?

Po co rozwijać umiejętności interpersonalne w firmie?

ludzie w pracy - umiejętność komunikacji w zespole
Skuteczne zespoły

Bez względu na to, czy mamy do czynienia z rozproszonym zespołem, czy pracujemy wyłącznie w zespole wirtualnym, jesteśmy w ciągłym kontakcie z naszymi współpracownikami. Lepsza komunikacja w pracy pomaga redukować nieporozumienia. Zwiększa też poczucie zadowolenia z pracy, wzmacnia relacje oraz poczucie zaufania.

Satysfakcja klientów

Umiejętność komunikacji potrzebna jest nie tylko w codziennej pracy z członkami organizacji. To też często działania z klientami korzystającymi z usług i produktów oraz z biznesem. Odpowiednie przekazywanie informacji o poszczególnych zadaniach, udostępnianie wyników, aktualizacji i stanu projektów – to podstawy udanej komunikacji przy projektach biznesowych.

działania z klientem w pracy - umiejętność komunikacji pracowników
ludzie w pracy - umiejętność komunikacji w zespole
Atrakcyjny pracodawca

Zgodnie z raportem z badania Kompetencje organizacji i pracowników” 76% pracowników, uważa, że pracodawca, który daje możliwość rozwoju, jest atrakcyjniejszy. 99% pracowników, chce uczyć się nowych rzeczy, a 70% z nich wybiera do rozwoju kompetencje miękkie zamiast twardych, wśród których znajduje się też umiejętność komunikacji.

Sprawdź, jakie kompetencje warto rozwijać w Twojej organizacji!

Rozwijaj umiejętność komunikacji komunikacji i mierz zaangażowanie pracowników w jednym narzędziu

Tomasz Pietrzak
Tomasz Pietrzak

Jestem co-founderem w Mindo. Moim celem jest uczestniczenie w każdej rozmowie z klientem, bo wierzę że ta wiedza pozwoli nam budować coraz lepszy produkt dla Ciebie.

Rozwijaj kluczowe kompetencje – kompetencje miękkie w zespołach i w organizacji. W Mindo możesz też mierzyć zaangażowanie pracowników w 4 kluczowych obszarach

Rozwój pracowników i Całej Organizacji

Zadbaj o umiejętności komunikacyjne w zespołach

Chcesz rozwijać umiejętność komunikacji w swojej firmie? Daj pracownikom prosty i skuteczny sposób na naukę kompetencji interpersonalnych.

Wybierz dogodny termin i umów się na prezentację demo.

Cały program/koncepcja jest niezwykle ciekawa i potrzebna. W dobie pracy zdalnej, firmy potrzebują sposobów na angażujące, interaktywne, być może nawet z wątkami grywalizacji sposoby na budowanie kultury organizacyjnej, trzymanie ręki na pulsie firmowych wartości i wzmacnianie pożądanych postaw. Interaktywny micro-learning zdecydowanie wychodzi naprzeciw tym potrzebom.

Wybierz zestaw kompetencji do rozwoju w organizacji

Jakie kompetencje chcesz rozwijać w swojej organizacji?

Jaki masz cel? Jakie kompetencje planujesz rozwijać w swojej organizacji? Z naszego doświadczenia ze współpracy z organizacjami wynika, że poszczególne cele i kierunki rozwoju organizacji wymagają rozwoju określonych grup kompetencji. Żeby ułatwić Ci zadanie pogrupowaliśmy je w często wybierane zestawy.

Wybierz swój cel i skorzystaj z gotowego zestawu kompetencji do rozwoju

Zestaw 1
Lepsza komunikacja​
  • Komunikacja
  • Współpraca
  • Inteligencja emocjonalna
Zestaw 2
Nowe pomysły
  • Innowacje
  • Podejmowanie decyzji
  • Krytyczne myślenie
Zestaw 3
Satysfakcja pracowników
  • Wellbeing
  • Elastyczność uczenia się
  • Rozwój pracownika
klienci
Zobacz, które organizacje zaufały Mindo
logo-bluerank
logo-kiss-digital
Rozwijaj inne kompetencje w organizacji
Zobacz wszystkie kompetencje, które możesz rozwijać na platformie Mindo

Stale zwiększamy bazę dostępnych na platformie Mindo kompetencji miękkich. Na podstawie badań stworzyliśmy programy rozwoju 13  kluczowych kompetencji organizacji, z których możesz skorzystać w każdej chwili.

UMÓW DEMO
Daj organizacji i ludziom impuls do rozwoju umiejętności komunikacji!
Tomasz Pietrzak
Tomasz Pietrzak

Jestem co-founderem w Mindo. Moim celem jest uczestniczenie w każdej rozmowie z klientem, bo wierzę że ta wiedza pozwoli nam budować coraz lepszy produkt dla Ciebie.

Porozmawiajmy jeżeli:

  • zastanawiasz się jak Mindo pomaga firmom rozwijać kompetencję komunikacji,
  • chcesz poznać ofertę,
  • chcesz zobaczyć demo platformy.

Agenda spotkania:

  • przedstawimy główne założenia Mindo, dostępne kompetencje oraz działanie algorytmu
  • pokażemy platformę na żywo oraz omówimy wybrną kompetencję i impulsy do niej
  • Sesja Q&A

Wybierz termin w kalendarzu. Otrzymasz powiadomienie oraz zaproszenie na bezpłatne demo.

Jeżeli nie możesz znaleźć dogodnego terminu skorzystaj z poniższego formularza.

Napisz do nas
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Mindo Sp. z o.o. w celu otrzymywania na podany adres poczty elektronicznej informacji handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Mindo Sp. z o.o. oraz na używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego prowadzonego pocztą elektroniczną.
Przewiń do góry