Innowacje - kompetencja która zmienia świat
Innowacyjność to wdrażanie nowych produktów, metod czy usług albo udoskonalanie istniejących. Innowacyjność to nie magia i nie trzeba się z nią urodzić. To umiejętność. Znajomość metod i procesów, których można się nauczyć! Sprawdź, jak wypracować innowacyjne podejście w organizacji.
Innowacyjność w organizacji
Innowacyjność w firmie to wytwarzanie nowych albo ulepszanie już istniejących materiałów, urządzeń, produktów, procesów czy metod.
Przez wiele lat innowacje były postrzegane głównie, w kontekście technicznym i technologicznym. Aktualnie mówimy też o innowacjach w takich dziedzinach jak marketing, zarządzanie, organizacja i procesy.
Innowacyjność jest pojęciem odmienianym przez wszystkie przypadki. Informacja o tym, że firma jest innowacyjna, że wprowadzamy “innowacje w biznesie” albo taki jest nasz produkt, usługa czy podejście to hasło chętnie powtarzane i w komunikacji, ogłoszeniach o pracę i strategii firmy.
Jednak, aby organizacja i jej produkty czy usługi były innowacyjne, potrzebni są pracownicy, innowatorzy, którzy będą je wprowadzać w życie.
pracowników chce się rozwijać i uczyć nowych kompetencji
pracowników uważa, że pracodawca, który umożliwia rozwój kompetencji jest atrakcyjniejszy
pracowników wybiera do rozwoju kompetencje miękkie
Dlaczego warto wdrażać innowacje w przedsiębiorstwie?
Tworzenie innowacji to wymagający proces, który wymaga opanowania pewnych cech, zachowań i umiejętności.
- Unowocześnienie istniejących modeli i systemów
- Poprawa funkcjonalności produktów oraz usług
- Zwiększenie efektywności procesów
- Optymalizacja wykorzystania zasobów, w tym czasu pracy
- Rozwój technologii
Jakie kompetencje powinna rozwijać Twoja organizacja?
Przygotowaliśmy dla Ciebie test, który pomoże Ci dowiedzieć się jakie kompetencje powinna rozwijać Twoja organizacja. Wystarczy, że odpowiesz na kilka pytań.
W jaki sposób efektywnie rozwijać umiejętność innowacyjności w firmie?
Jak skutecznie uczyć się innowacyjnej postawy podczas pracy? Opanowując umiejętności potrzebne do codziennej, innowacyjnej pracy.
Umiejętności sprzyjające innowacyjności w dużej mierze są umiejętnościami, z których korzystamy na co dzień. Przejawiają się w naszych zachowaniach, postawach i podejściu do problemu. Takie zmiany najlepiej wdrażać krok po kroku, małymi krokami, bez drastycznych zmian w życiu. W taki sposób uczymy innowacji w Mindo.
Platforma do rozwoju kompetencji miękkich, w tym także kompetencji innowacyjności bazuje na koncepcie microlearningu, czyli przyswajania wiedzy w niewielkich porcjach, które w dodatku nie zajmuje dużo czasu.
Jak rozwiniesz umiejętność innowacyjności w przedsiębiorstwie na platformie Mindo?
Każda kompetencja (np. Innowacja) składa się z zestawu nawyków. Dla kompetencji “INNOWACJA” dostępnych jest 5 nawyków. Nawyki pomagają opanować i utrwalać wiedzę o innowacyjności. Poniżej zobaczysz, jakie nawyki można rozwijać na platformie do nauki kompetencji miękkich Mindo w ramach kompetencji “INNOWACJA”.
Każda kompetencja na platformie, aby uprościć pracę i proces zdobywania umiejętności jest zbudowana w identyczny sposób:
Kompetencja –> Nawyki –> Impulsy
Tworzenie innowacji w przedsiębiorstwie nie jest sztuką dla sztuki. Wprowadzając nowe rozwiązania czy udoskonalając te istniejące, dobrze myśleć o potrzebach Klienta, które chcemy zaspokoić.
Kluczem jest dobre zrozumienie problemu i odpowiednie dopasowanie rozwiązania. W przeciwnym razie może okazać się, że nasza innowacja w biznesie w rzeczywistości nie rozwiązuje problemów Klientów.
Impulsy w ramach nawyku:
🔷 Przyjmij postawę Klienta
🔷 Przeprowadzaj wywiady pogłębione
🔷 Persona
🔷 Zmapuj punkty styku
🔷 Buduj symulacje
Z innowacyjnością wiąże się gotowość do eksperymentowania. Najlepszy pomysł nie zawsze jest tym pierwszym, a popełnianie błędów jest koniecznym etapem tworzenia innowacji w firmie.
Do eksperymentowania potrzebna jest jednak odpowiednia atmosfera i otoczenie, które pozwala na popełnianie błędów i ponoszenie porażek.
Chcesz poznać impulsy dostępne w platformie do rozwoju pracowników dla nawyku “Eksperymentowanie”, skontaktuj się z nami. Otrzymasz pełną listę impulsów oraz bezpłatny dostęp do platformy demo.
Praca iteracyjna to jedna z koncepcji realizowania projektów. Umożliwia odpowiednie zarządzanie wydajnością i skuteczne rozwiązywanie problemów.
Praca iteracyjna pozwala na rozwijanie innowacji w firmie krok po kroku. W procesie iteracyjnym można szybciej reagować na zmiany i dostosowywać do nich kierunek prac. Proces iteracyjny to testowanie metodą prób i błędów i wprowadzanie poprawek aż do uzyskania zadowalającego efektu. W ten sposób mogą pracować wszystkie zespoły, nie tylko te techniczne.
Chcesz poznać impulsy dostępne w platformie do rozwoju pracowników dla nawyku “Praca iteracyjna”, skontaktuj się z nami. Otrzymasz pełną listę impulsów oraz bezpłatny dostęp do platformy demo.
Każdy pracownik i każdy dział ma swoją unikalną perspektywę wynikającą z wiedzy i zdobytych doświadczeń. To pozwala generować więcej pomysłów i wpływa na rozwój innowacji w organizacji.
Do wspólnych spotkań warto zaprosić zwłaszcza osoby, które mają kontakt z Klientami. Dobrze znają i rozumieją ich potrzeby oraz oczekiwania. Rozumienie potrzeb klienta jest natomiast niezbędne do stworzenia innowacyjnych rozwiązań dla jego problemów.
Chcesz poznać impulsy dostępne w platformie do rozwoju pracowników dla nawyku “Pracowanie w interdyscyplinarnych zespołach”, skontaktuj się z nami. Otrzymasz pełną listę impulsów oraz bezpłatny dostęp do platformy demo.
Kwestionowanie statusu quo, czyli podważanie istniejącego stanu rzeczy jest trudnym zadaniem. Większość osób stara się trzymać tego, co znane i ma problem ze zmianą.
Kwestionowanie statusu quo wymaga nie tylko odwagi, ale też sprzyjających warunków w zespole. Podważanie aktualnych założeń, wyszukiwanie nietypowych rozwiązań i połączeń jest bardzo ważne w procesie innowacyjności.
Chcesz poznać impulsy dostępne w platformie do rozwoju pracowników dla nawyku “Kwestionowanie statusu quo”, skontaktuj się z nami. Otrzymasz pełną listę impulsów oraz bezpłatny dostęp do platformy demo.
Każdy z wymienionych impulsów to konkretna technika możliwa do zastosowania od razu po jej poznaniu.
Impulsy są przygotowane tak, aby efektywnie przyswoić wiedzę i szybko móc wdrożyć ją w życie.
Budowa Impulsu:
- Wprowadzenie
- Wdrożenie danej techniki krok po kroku
- Wskazówki, jak działać w obszarze pracy zdalnej oraz roli managera w procesie przyswajania techniki
- Test wiedzy sprawdzający opanowanie Impulsu
- Feedback przydatności Impulsu
Żeby dobrze opanować impuls, potrzebne jest zbudowanie nawyk przez regularne powtarzanie i korzystanie z danej techniki na co dzień.
Platforma bazuje na koncepcie microlearningu. Wiedza i nauka nowych kompetencji jest rozbijana na niewielkie części materiału, które są łatwe do przyswojenia.
Praca nad opanowaniem kompetencji innowacyjności w firmie zajmuje około 15 minut w tygodniu, a zmiany w są widoczne już od pierwszego dnia.
Naukę technik, czyli Impulsów wspierają krótkie materiały video.
Po co rozwijać innowacyjność wśród pracowników organizacji?
Dobrze rozwinięta kompetencja innowacyjności wśród pracowników wpływa na innowacyjność całych zespołów. Takie zespoły tworzą innowacje w przedsiębiorstwie, które mogą usprawniać jego działanie oraz tworzyć produkty i usługi bardziej przydatne dla klientów. Innowacyjności można się nauczyć. Potrzebne są do tego jednak odpowiednie warunki, które pomoże stworzyć platforma Mindo.
Umiejętność “innowacyjności” jest potrzebna do tworzenia innowacji odpowiadających na potrzeby Klientów. Zespół, który oponował i rozwinął tę kompetencję, może tworzyć innowacje w biznesie i dostarczać rozwiązania dopasowane do Klientów, co wpływa na ich zadowolenie.
Badanie “Kompetencje organizacji i pracowników” pokazało, że pracodawca, który daje możliwość rozwoju kompetencji, jest postrzegany jako atrakcyjniejszy. Uważa tak 76% pracowników. Jaki kompetencji chcą się uczyć pracownicy? 70% z nich wybiera do rozwoju kompetencje miękkie, wśród których znajduje się też “Innowacyjność”.
Rozwijaj kompetencję "Innowacje" i mierz zaangażowanie pracowników na platformie Mindo
Jestem co-founderem w Mindo. Bardzo chętnie porozmawiam z Tobą o wyzwaniach z którymi mierzy się Twoja organizacja.
Cały program/koncepcja jest niezwykle ciekawa i potrzebna. W dobie pracy zdalnej, firmy potrzebują sposobów na angażujące, interaktywne, być może nawet z wątkami grywalizacji sposoby na budowanie kultury organizacyjnej, trzymanie ręki na pulsie firmowych wartości i wzmacnianie pożądanych postaw. Interaktywny micro-learning zdecydowanie wychodzi naprzeciw tym potrzebom.
Iwona Leśniak - HR Business Partner KISS Digital
Jakie kompetencje chcesz rozwijać w Twojej organizacji? Nasze doświadczenie we współpracy z firmami pokazuje, że wybrane cele i kierunki rozwoju organizacji wiążą się z rozwojem określonych grup kompetencji.
Jakich? Aby ułatwić Ci wybór potrzebnych do rozwoju kompetencji organizacji umiejętności, pogrupowaliśmy je w zestawy.
Zestaw 1
-
Innowacje
-
Podejmowanie decyzji
-
Krytyczne myślenie
Zestaw 2
-
Współpraca
-
Nastawienie na Klienta
-
Odpowiedzialność
Zestaw 3
-
Zaufanie
-
Odpowiedzialność
-
Współpraca
Cały czas zwiększamy bazę kompetencji miękkich do rozwoju na platformie. Na podstawie badań stworzyliśmy programy rozwoju 13 kompetencji miękkich istotnych dla organizacji, z których możesz zacząć korzystać w każdej chwili. Zobacz, jakie kompetencje możesz rozwijać na platformie Mindo już dzisiaj.
Jestem co-founderem platformy Mindo. Moim celem jest uczestniczenie w każdej rozmowie z klientem, bo wierzę że ta wiedza pozwoli nam budować coraz lepszy produkt dla Ciebie.
Porozmawiajmy, jeśli:
- chcesz dowiedzieć się, jak możesz rozwinąć kompetencję innowacyjności w swojej firmie z Mindo,
- chcesz poznać ofertę platformy,
- chcesz przetestować bezpłatnie platformę do rozwoju kompetencji.
Agenda spotkania:
- omówimy główne założenia działania platformy Mindo. Porozmawiamy o dostępnych do rozwoju kompetencjach oraz działaniu algorytmu platformy,
- pokażemy platformę na żywo. Omówimy wybrną kompetencję i dostępne impulsy,
- Sesja Q&A.