Jak działa platforma Mindo – sprawdź jak budować kompetencje zespołu i zaangażowanie

Mindo to platforma online, która pozwala organizacji na:

  • Rozwój kompetencji organizacji i pracowników

  • Mierzenie zaangażowania pracowników

Mindo działa w sposób ciągły od momentu pierwszego użycia i pozwala na ciągłe doskonalenie pracowników i całej organizacji. Poniżej przedstawiamy kluczowe momenty w cyklu życia użytkownika platformy Mindo.  

Mindo rozwija kompetencje wśród wszystkich pracowników, a nie tylko wybranego grona menedżerskiego tym samym ucząc całą organizację nowych kompetencji.  

#1 Praktyczna wiedza

 Mindo to platforma, która od pierwszego użycia jest zasilona o eksperckie treści. Organizacja nie musi tworzyć swoich treści, tylko może korzystać z contentu wypracowanego przez ekspertów od danej kompetencji.

#2 Wdrożenie

Rozpoczęcie korzystania z Mindo jest szybkie i proste. Podczas pierwszego użycia wystarczy wybrać, które kompetencje organizacja chce rozwijać w pierwszej kolejności i algorytm zajmie się resztą. 

#3 Wybór kompetencji 

Mindo pozwala skupić całą organizację wokół wspólnego celu poprzez rozwijanie ważnych dla organizacji kompetencji. Obecnie na start gotowych jest 15 kluczowych kompetencji organizacji. Kompetencje to strategiczne obszary, które chce rozwijać organizacja, często blisko im do wartości, które są ściśle połączone z kulturą organizacyjną. Kompetencje są pogrupowane w obszary, które rozwiązują najbardziej palące problemy wielu organizacji, m.in. 

    • wzmocnij współpracę i zaufanie
    • usprawnij komunikację 
    • wspieraj zespoły zdalne 
    • zwiększa równowagę psychiczną 
    • zwiększ skuteczność w podejmowaniu decyzji 

Umów się na rozmowę

Jeżeli chcesz poznać więcej szczegółów, o tym jak możesz zastosować Mindo w swojej organizacji, umów się na spotkanie online z naszym przedstawicielem już teraz. 

Tomasz Pietrzak

Co-founder
tom@mindoapp.io

#4 Dodawanie zespołu 

Po wybraniu kompetencji należy dodać do platformy pracowników oraz określić w jakim dziale pracują. Dzięki temu będzie można analizować jak rozwijane są kompetencje w ramach działów i całej organizacji. Bardzo dbamy o prywatność i nie umożliwiamy analizy jednostkowej wybranego pracownika.  

#5 Analiza poziomu obecności wybranych kompetencji 

Podczas pierwszego użycia, nasz algorytm będzie analizować, za pomocą ankiety, poziom obecności wybranych kompetencji w organizacji. Na tej podstawie dobierze konkretne impulsy i wyzwania dla pracowników, które pozwolą im rozwijać daną kompetencję w praktyce. Po kilku tygodniach używania Mindo, a tym samym rozwijania kompetencji (poprzez Impulsy i wyzwania, o których niżej), Mindo kolejny raz sprawdza poziom kompetencji, dzięki temu można obserwować zmianę, a algorytm Mindo dopasowuje działania do nowych danych. 

Czy wiesz, jakie kompetencje warto rozwijać w Twojej organizacji?

Przygotowaliśmy dla Ciebie test, który pomoże Ci dowiedzieć się jakie kompetencje powinna rozwijać Twoja organizacja. Wystarczy, że odpowiesz na kilka pytań.

#6 Impulsy i wyzwania

 Impulsy i wyzwania to praktyczne  sposoby na rozwijanie kompetencji. Dla każdej kompetencja eksperci stworzyli kilkadziesiąt takich impulsów, a do każdego impulsu przyporządkowane są konkretne zadania. 

    • Przykładowo dla kompetencji Zaufanie, jednym z impulsów jest “Buduj zaufanie przez podejmowanie transparentnych decyzji”, a wyzwaniem które ma wprowadzić ten impuls w życie jest m.in. “Przedstaw minimum 3 powody Twojej decyzji lub zdania podczas najbliższego spotkania zespołu
    • W przypadku kompetencji Komunikacja, jednym z impulsów jest “KISS- twórz proste komunikaty”, a wyzwaniem jest m.in. “Przez jeden dzień analizuj swoje maile i zmieniaj ich treść tak, aby była jak najbardziej KISS”

Impulsy i wyzwania pozwalają  pracownikowi od razu podejmować konkretne i praktyczne działania, które wykorzystują nową wiedzę w codziennej pracy. 

Za dystrybucję odpowiednich impulsów w odpowiednim czasie do odpowiednich osób dba nasz algorytm. Obecnie dostępnych jest ponad 500 impulsów na platformie i cały czas baza jest rozszerzana. 

Impulsy i wyzwania pracownik otrzymuje na maila i/lub na Slack’a. Ważny punkt styku to także dashboard.

  •  

#7 Zaangażowanie

W ramach platformy Mindo dostępny jest dedykowany moduł do mierzenia zaangażowania. Jest ono mierzona na czterech  poziomach: poznawczym, emocjonalnym, energetyczno-fizycznym i społecznym. Więcej o tym module można przeczytać w sekcji o  Zaangażowaniu pracownika.

  •  

#8 Punkty styku dla pracownika  

Platforma umożliwia na ten moment trzy główne punkty styku:

    • Dashboard pracownika – to centralne miejsce dla każdego pracownika, gdzie może sprawdzić swoje impulsy, wyzwania oraz to jak sobie radzi w porównaniu do reszty pracowników
    • E-mail – tym kanałem pracownik otrzymuje powiadomienia o nowościach na platformie, np. zaproszenia do ankiet, powiadomienia od impulsach, czy cykliczne podsumowania. 
    • Slack – platforma umożliwia integrację z firmowym Slack, dzięki temu powiadomienia o impulsach będą przychodzić wprost na indywidualne konta Slack, jeżeli w organizacji jest to preferowany kanał komunikacji. 
    • *Admin Dashboard – to miejsce z którego korzysta z reguły zespół HR, tam znajdują się wszystkie informacje i cenne insighty.

#9 Punkty styku dla osoby zarządzającej / HR

Osoba zarządzająca / HR ma wszystkie te same punkty styku co pracownik, a dodatkowo korzysta z Dashboardu HR, w na którym może znaleźć informacje na temat m.in.

  1. obecnego poziomu kompetencji w organizacji 
  2. aktywności pracowników w Mindo – jak wygląda przyswajanie wiedzy z impulsów, na ile realizowane są wyzwania 
  3. zmiany w poziomie kompetencji
  •  

#10 Grywalizacja 

Mindo korzysta z elementów grywalizacyjnych poprzez odwołanie się do schematu wyzwań oraz budowaniu pozytywnej rywalizacji pomiędzy pracownikami. Dodatkowo impulsy i wyzwania same w sobie mają element społeczny, gdyż zachęcają do interakcji i próbowania nowych umiejętności w grupie. 

#11 Perspektywa pracownika

Korzystając z Mindo pracownik regularnie otrzymuje propozycje impulsów, które może zacząć stosować wraz z wyzwaniami do wykonania w danym tygodniu Każdy impuls może być również oceniony przez pracownika przez pryzmat jego przydatności w organizacji – to cenna informacja dla algorytmu. Impuls zawsze jest przedstawiany pracownikowi w identyczny sposób, dzięki temu łatwo się skupić na treści, a nie formie. Aby utrwalić wiedzę każdy impuls na koniec na test wiedzy, aby łatwiej było pracownikowi wyciągnąć z niego kluczowe elementy. Po zapoznaniu się w impulsem, pracownik otrzymuje wyzwania do wykonania, które pomagają wprowadzić nową wiedzę w życie dzięki krótkim zadaniom do wykonania w danym tygodniu.

#12 Perspektywa managera 

Dla managerów Mindo jest często pretekstem do rozmowy o tym co ważne w zespole i organizacji. Pozwala łatwiej mówić o rzeczach niekoniecznie do tej pory mierzalnych i zrozumiałych w oparciu o dane i konkretne obserwacje. 

#13 Perspektywa HR

 Dla zespołów HR i liderów Mindo to sposób na systemowe podejście do rozwoju kluczowych kompetencji. Pozwala rozwijać kompetencje organizacji na poziomie całej grupy, a nie wybranych jednostek. Mindo to też sposób na optymalizację wydatków L&D, ponieważ pozwala na efektywne przekazywanie wiedzy praktycznej pracowników i monitorowanie efektów zmiany.  

#14 Kto może korzystać z Mindo

    • Całe organizacje
    • Zespoły 

Umów demo

O autorze

Przeczytaj podobne artykuły

Tomasz Pietrzak

83% osób regularnie zapoznawało się z technikami podanymi w formie micro-learningu, a 100% z nich zadeklarowało, że skorzystało z minimum jednego impulsu. …

Tomasz Nalewajk

Jak pokazuje badanie 10 największych potrzeb rozwojowych firm przygotowane przez ekspertów z Akademii Leona Koźmińskiego, to nie programowanie, nie certyfikaty, a miękkie …

Tomasz Pietrzak

Zaangażowanie pracownika, HCM, rozwój kompetencji, platforma HR, micro-learning, Hrtech, people skills, rozwój pracownika. Tymi hasłami operujemy tłumacząc czym jest Mindo. Jednak dziś …

Tomasz Nalewajk

Zaufanie i równowaga psychiczna to podstawa stabilnego funkcjonowania organizacji  Jeśli na co dzień pracownicy nie mogą sobie zaufać, a do tego odczuwają …

Przewiń do góry